Skal du bruke ordet unik?

ER DU SIKKER?: Tenk deg nøye om før du bruker ordet unik i din markedsføring. Ordet har mistet sin slagkraft.

ER DU SIKKER?: Tenk deg nøye om før du bruker ordet unik i din markedsføring. Ordet har mistet sin slagkraft.

Alle ønsker vi å være unike. Vi ønsker å tilby et unikt produkt eller en unik tjeneste.

Vel og bra med selvtillit. Men det er ingenting unikt ved å bruke ordet unik i markedsføring.

Hvorfor? Fordi ordet har blitt misbrukt. Overforbrukt. Om og om igjen.

Ordet unik har blitt en tørr, gammel kneip.

Unik har blitt en utslitt vaskefille.

Dropp ordet unik. Glem det. Finn et synonym.

Fortell hvorfor du er bedre, hvorfor du er annerledes: Med andre ord.

Da blir du faktisk plutselig...Unik.

PS.: Trenger du lettleste firmablogger med unikt... (det var en spøk) journalistisk språk? Da kan du alltids trykke på knappen under.

Rita Bartolomei