Markedsføring og tekst: Mer ull enn sau?
Kaster du rundt deg med stammespråk, vanskelige begreper og fremmedord? Uten at det gjør budskapet bedre? Elsker du å pepre tekstene med tullball og svada? Uten å egentlig si noe?
Er du doven? Tar du den enkle veien til mål: Forteller det vanskelig og komplisert. Slik at du fremstår littebittepittelitt lurere enn leseren?
Helst så du fremstår som en guru eller mer beskjedent: Som en ekspert (hehe). Men uten at verken leseren eller du forstår bæret? Vel. Da leverer du mest ull. Og lite sau.
Da velter du deg i selvhøytidelighet: Uten å levere kjøtt på beinet - uten å levere godt lesestoff.
Verst av alt: Du blir ikke lest. Du blir ikke lyttet til. Du skiller deg ikke ut. Og du skaper distanse til leseren din:
Uansett hvor mange personas, målgrupper og logaritmer du har tatt hensyn til.
PS.: Denne Merinoull-sauen (på bildet over) fra New Zealand, bestod av hele 27 kilo ull. Hvor mye kjøtt den bestod av vet jeg ikke. Men den unnslapp i alle fall saksa: 6 år på frifot😅