3 digitale triks som garantert får kundene til å mislike deg?

telefon.JPG

Om du er virkelig tidsriktig har du allerede implementert alle 3 triksene. Her er en repetisjon:

1) "Gjem bort" telefonnummeret til kundeservice på nettsiden.

Resultat? Ingen kunder orker å lete frem nummeret. Men alle blir sure på din virksomhet.

2) Bruke en chat-bot fremfor mennesker.

Resultat? Ingen kunder føler din virksomhet egentlig bryr seg. Men alle har lyst til å slenge mobilen veggimellom etter tredje runden med "jeg forstår ikke ditt spørsmål - prøv igjen"-svarene fra det smilende, chatbot-ikon-fjeset.

3) Pepre nettsiden din med kun standardiserte manual-svar på: "Slik løser du problem A og B og C og ÆØÅ".

Resultat? Ingen kunder får rask, personlig og konkret hjelp. Men alle begynner å irritere seg over din merkevare.

PS: Gjør du disse 3 digitale grepene for å unngå å snakke på telefonen med kundene dine? Gratulerer! Du har nå en heldigital-katastrofal kundeservice!

Hva sier forskningen? Les denne artikkelen og finn ut hva ekspertene mener om hva slags kundeservice som faktisk fungerer.

Rita Bartolomei